قيمت تخته سه لايي ايراني

۱ بازديد

تخته سه لا ضد آب

در مورد تخته چندلاي دريايي صحبت كرديم كه خاصيت ضد آب بودن را دارد اما امروزه انواع ديگر تخته سه لا را نيز ضد آب مي كنند كه اين ويژگي را مي توان به ديگر ويژگي هاي فوق العاده تخته سه لا اضافه كرد. به عنوان مثال تخته چندلاي سوزا با روكش چوب مدات كه در صنعت ساختمان سازي داخلي و خارجي استفاده مي شود، تخته سه لا ضد آب است.
در ساخت اين تخته سه لا از چسب آب بند فنوليك استفاده شده است كه پيوند محكمي بين لايه ها ايجاد مي كند و همچنين براي جلوگيري از نفوذ آب، لبه هاي آن را با مواد آب بند اكريليك مي پوشانند تا آب راه خود را به آب پيدا نكند. به اين تخته سه لا نفوذ كنيد.

ابعاد و اندازه تخته سه لا

يكي از نكات مهم در هنگام خريد، دانستن سايز و اندازه تخته سه لا است. اين نكته زماني قابل مشاهده است كه پس از خريد متوجه مي شويد كه سايز تخته چندلاي خريداري شده با سايز پروژه شما سازگاري ندارد و بايد هزينه بيشتري صرف كنيد.
سايز تخته چندلاي استاندارد 4*8 فوت است، اما اين اندازه ها ممكن است در كشورهاي مختلف متفاوت باشد و به همين دليل تخته سه لا در سايزهاي ديگر مانند 4*4، 2*4 و 2*2 موجود است البته نبايد فراموش كرد. كه تخته سه لا نيز در سايزهاي بسيار بزرگ توليد مي شود و اين سايزها تنها سايزهاي موجود در بازار نيستند.
قيمت تخته سه لا

قيمت تخته سه لا به عوامل زيادي بستگي دارد. نوع چوب مورد استفاده در توليد تخته سه لا، كشور سازنده، چسب هاي مورد استفاده براي چسباندن لايه ها و ماشين آلات توليد تخته سه لا از عوامل مهم در تعيين قيمت آن مي باشد.
تخته سه لا توسط شركت بازرگاني چوب مدحتشركت بازرگاني مداتوود يكي از بزرگترين واردكنندگان تخته سه لا و تيرآهن چوبي از كشورهاي مختلف مانند روسيه، تركيه، مالزي و چين مي باشد كه بهترين محصولات اين كشورها را به مشتريان گرامي عرضه مي كند.
 مداتوود با ارتباطات گسترده خود موفق مي شود محصولات شركت بزرگ سوزا را كه به گفته كارشناسان اين حوزه با كيفيت ترين تخته سه لا روسي مي باشد وارد كرده و با بهترين قيمت به فروش برساند.

ساخت قالب يا مربع

از اين نوع تخته سه لا براي شكل دادن به ساختمان ها استفاده مي شود و داراي چسب بسيار قوي براي حفظ شن و ماسه مي باشد. بدنه چوبي مربعي استحكام و دوام فوق العاده اي دارد و مقاومت بسيار بالايي در برابر تغييرات آب و هوايي نشان مي دهد. از ديگر مزاياي اين تخته سه لا مي توان به مقاومت در برابر فشار زياد و مقاومت بالا در برابر حرارت اشاره كرد.
بازي داخليهمانطور كه از نام آن پيداست تخته چندلاي داخلي گزينه بسيار مناسبي براي كاربردهاي داخلي در منازل و ادارات مي باشد. اين تخته سه لا به لطف استحكام بالا و روكش هاي شيك خود مي تواند زيبايي منحصر به فردي به خانه شما ببخشد. اين نوع چوب بازي به دليل اينكه پيچ و ميخ را به خوبي نگه مي دارد نسبت به ام دي اف ويژگي هاي بهتري از خود نشان مي دهد و مي توان از آن در ساخت كابينت استفاده كرد. از مزاياي اين نوع تخته چندلا مي توان به زيبايي، عايق بودن صدا و وجود آن در ضخامت هاي زياد اشاره كرد.

تفاوت بين تخته سه لا و قالب گيري

تفاوت اصلي تخته سه لا با داخلي در نوع چسب استفاده شده براي ساخت اين تخته سه لا است. براي ساخت تخته چندلاي قالب گيري شده از رزين فنل فرمالدئيد استفاده مي شود كه باند چسبندگي بسيار محكمي ايجاد مي كند تا لايه هاي چسب اين تخته چندلا از يكديگر جدا نشده و در معرض شرايط آب و هوايي و تغييرات دمايي مختلف قرار گيرند.
زماني كه ساخت تخته چندلاي خانگي به دليل تغييرات آب و هوايي بسيار كم است، نيازي به استفاده از رزين هايي كه چسبندگي بسيار بالايي دارند نيست و براي ساخت آنها از چسب هايي استفاده مي شود كه پاسخگوي مصرف داخلي باشد. اين به اين معني نيست كه تخته چندلاي داخلي كم استحكام است، بلكه اين تخته چندلا نيز بسيار محكم و بادوام هستند، اما مطمئناً نمي توان از اين نوع تخته سه لا براي ساخت و ساز استفاده كرد.
تفاوت ديگر اين دو نوع چوب بازي در ظاهر آنهاست. تخته سه لا ساختماني به دليل اينكه براي مصارف ديگري مانند مقاومت در برابر رطوبت و دما ساخته مي شود از نظر زيبايي ظاهري چندان دلپذير نيست، اما به دليل استفاده از تخته چندلاي داخلي در فضاي داخلي منازل و ادارات، زيبايي بصري يكي از دلايل اصلي خريداران اين نوع تخته سه لا است. تخته سه لا هستند. به همين دليل در ساخت تخته چندلاي داخلي از روكش هاي زيبا و متنوع براي جذابيت بيشتر استفاده شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد